donderdag 15 april 2010

Psalm 121:5-6 - Beschermd tegen de hitte

de HEERE is uw Schaduw, aan uw rechterhand. De zon zal u des daags niet steken
Dit gedeelte van de vechtverzen van deze week vertoont overeenkomst met een tekst uit Jesaja 25

Want Gij zijt den arme een Sterkte geweest, een Sterkte den nooddruftige, als hem bange was; een Toevlucht tegen den vloed, een Schaduw tegen de hitte (Jesaja 25:4, eerste deel).

God is een schaduw in de hitte; dat klinkt wel heel bijzonder! Bij Hem is bescherming en veiligheid. Stel uw vertrouwen op God en zeg net als David: De HEERE is bij mij, ik zal niet vrezen; wat zal mij een mens doen? (Psalm 118:6).

of zoals staat in Hebreeën 13
Zodat wij vrijmoediglijk durven zeggen: De Heere is mij een Helper, en ik zal niet vrezen, wat mij een mens zal doen.