donderdag 22 oktober 2009

Welkom op vechtvers.nl

Vechtersverzen zijn korte stukken uit de bijbel om iedere week te leren, in te prenten.
In te prenten ter ondersteuning van de gelovige. Maar het uiteindelijke doel is: opbouw van het geloof en dat van anderen; tot eer van God! Mogen we allen de Heere Jezus in geloof zien, dat is mijn wens en gebed!

Ontstaan
Het idee voor deze website begon langzaam te groeien na het lezen van een twitter berichtje van John Piper (www.desiringgod.com). Ik kwam terecht op de Amerikaanse site http://fighterverses.com.
Ook na een zoektocht op internet en navragen vond ik geen dergelijke site in het Nederlands.
Dezelfde tijd las ik via mijn bijbelrooster in Spreuken een tweetal teksten:
  • in 15:4 De medicijn der tong is een boom des levens;
  • in 15:23 hoe goed is een woord op zijn tijd!
Vers 23 had ik ook al in gedachten voordat ik het vers werkelijk las, het zag eruit als een bevestiging. Het idee voor deze site kwam naar boven drijven. Onze dominee refereerde een zondag daarna ook aan het kennen van bijbelteksten, dat dat zoveel steun kan geven. Door deze ervaringen weet ik dit idee ook "gesteund" van Bovenaf. Dat deed me besluiten de domeinnaam te registreren en de website te bouwen. Met toestemming heb ik hetzelfde "inprentrooster" gebruikt als op Fighterverses.com

Gods zegen toegewenst!

Jeroen Plaisier